سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تعداد کل بازدید : 9576

بازدید امروز : 3

بازدید د?روز : 0

پاییز 1385 - وبلاگ خبری بندردیر

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

درباره خودم

لینک به لوگوی من

پاییز 1385 - وبلاگ خبری بندردیر

بایگانی

پاییز 1385

جستجوی سریع

:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

اشتراک

 

آن که دورى سفر را یاد آرد ، خود را براى آن آماده دارد . [نهج البلاغه]

آخرین اخبار انتخابات شورا در شهر دیر

نویسنده:عبدالمحمد شعرانی::: سه شنبه 85/9/21::: ساعت 1:4 عصر

رییس هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: نظارت بر حسن اجرای قانون انتخابات وصیانت ازآرای مردم‌از رسالت‌های مهم بازرسان سومین دوره شوراهای اسلامی و خبرگان رهبری است.

محمدحسین زارع دوشنبه‌درنشست با اعضای هیاتهای بازرسی‌انتخابات شهرستانها و بخش‌های استان بوشهرافزود: اعضای هیات‌های بازرسی باید اهتمام لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند را انجام دهند.

وی اظهارداشت:نقش بازرسان درانتخابات حساس وتعیین‌کننده است وهیچ بازرسی حق جانب داری از نامزد خاصی را ندارد.

زارع گفت:بازرسان باید بانگاه تیزبین و بی‌طرفی خود هر تخلف احتمالی را به هیات بازرسی استان بوشهر اعلام کنند.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت:باتوجه به‌اینکه دو انتخابات در قالب تجمیع در ????آذرماه انجام می‌شود بازرسان باید با رصد نقاط قوت و ضعف آن متولیان امور انتخابات را برای سیاست‌گذاری در این خصوص کمک کنند.

وی گفت:قطعا همچون دوره‌های قبل دشمنان چشم امید به حضور کم رنگ مردم دوخته‌انداما باتوجه به شعور بالای سیاسی مردم این بار نیز باحضور پرشور درانتخابات هیچ چیز جز ناامیدی و شکست تبلیغات گسترده عایدشان نخواهد شد.

زارع افزود: درانتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سومین دوره شوراهای اسلامی ? ????شعبه اخذ رای در استان بوشهر برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است که اعضای هیات‌های بازرسی آمادگی کامل برای انجام رسالت قانونی خود دارند.

وی اظهارداشت:درهمین ارتباط بیش از یکهزار حکم بازرس،سربازرس و بازرس ویژه در استان بوشهر صادر شده است.

یک عضو هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر نیز گفت: هیات‌های بازرسی حق دخالت در برگزاری انتخابات ندارند و تنها باید موارد نقض‌کننده قانون انتخابات را گزارش کنند.

ایمان عطارزاده افزود:اعضای هیات‌های بازرسی باید بااشراف بر وظایف خود زمینه تخلف احتمالی را به حداقل برسانند.

انتخابات سراسری شوراهای اسلامی و خبرگان رهبری ? ???آذرماه برگزار می‌شود.  منبع خبر :ایرنا


موضوعات یادداشت


با من آن‌ غریبه‌ای که منم (به بهانه برگزاری مراسم تجلیل از چهره

نویسنده:عبدالمحمد شعرانی::: سه شنبه 85/9/21::: ساعت 1:4 عصر

آخرین تلاشها از تکاپوی کاندیدا برای جلب آرای مردم به هر قیمتی خبر می دهد . حتی شنیده شده است یکی از کاندیدا خبر از ایجاد دانشگاه و بیمارستان در شهر دیر داده است . ما می توانیم،شهر من من به تو می اندیشم ،شهر پاک،من دیر آمدم اما می سازمت،و..... از شعارهای انتخاباتی کاندیدا می باشد .


موضوعات یادداشت


رییس هیات بازرسی انتخابات بوشهر: صیانت از آرای مردم،رسالت بازرسا

نویسنده:عبدالمحمد شعرانی::: سه شنبه 85/9/21::: ساعت 1:4 عصر

دو هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان روز یکشنبه موفق به فرود در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه نشدند.

یک منبع آگاه روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا در عسلویه گفت: هواپیمای فوکر ? ????پرواز شماره ? ????آسمان که ساعت ? ??و ? ???دقیقه از تهران به سمت عسلویه پرواز کرده بود به دلیل نقص فنی در فرودگاه خلیج فارس فرود نیامد و به تهران بازگشت.

وی افزود: همچنین هواپیمای بوئینگ پرواز شماره ? ????نیز که ساعت هفت و ? ???دقیقه از تهران به مقصد عسلویه پرواز کرده بود به دلیل شرایط نامناسب جوی موفق به فرود در فرودگاه خلیج فارس نشد و برای فرود مسیر خود را به سمت نزدیکترین فرودگاه مادر یعنی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز تغییر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا هوای منطقه جنوب استان بوشهر از جمله عسلویه از روز گذشته بارانی است.


موضوعات یادداشت


یک فروند شناور صیادی در آبهای بندر دیر غرق شد

نویسنده:عبدالمحمد شعرانی::: سه شنبه 85/9/21::: ساعت 1:4 عصر

استاندار بوشهر گفت: رفع مشکل اشتغال در جامعه روحیه نشاط و امیدواری در مردم را افزایش می‌دهد.

علی افراشته یکشنبه در کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهرافزود:
با توجه به اقدام دولت در خصوص واگذاری تسهیلات بنگاههای کوچک اقتصادی زودبازده، باید مسوولان نسبت به تسهیل امور و پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدامات موثر دولت در زمینه رفع مشکل بیکاری در جامعه گفت: فعالیتهای مختلف دولت در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزا و رفع مشکل بیکاری در جامعه از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع داده شود.

افراشته اظهارداشت: با توجه به‌طرحهای تصویب شده درکمیته اشتغال جشن اشتغال بزودی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت فعالیت هر چه بیشتر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در ارایه آموزشهای متناسب با بازار کار موجود در این استان تاکید کرد.

استانداربوشهر گفت:ازیکهزارو? ???میلیارد ریال قراردادمنعقد شده متقاضیان اجرای طرحهای اشتغالزا بابانکهای عامل دراستان بوشهر ? ????میلیارد ریال برای یکهزار و ? ????طرح پرداخت شده که با این اعتبار سه هزار و ? ????فرصت شغلی در این استان ایجاد می‌شود.

دراین نشست سه طرح اشتغالزایی با ? ???میلیارد و ? ????میلیون ریال تهسیلات و ? ???فرصت شغلی به تصویب رسید.

طرحهای تصویبی شامل چاپخانه و دو فروند شناور در شهرستان بوشهر است.


موضوعات یادداشت


شنیدها از انتخابات شوراها در شهر دیر

نویسنده:عبدالمحمد شعرانی::: سه شنبه 85/9/21::: ساعت 1:4 عصر

استاندار بوشهر گفت: طرحی در دست بررسی است تا راه‌آهن استان خوزستان از طریق نوارساحلی استان بوشهر به منطقه نفت و گاز پارس جنوبی متصل شود.

علی افراشته دوشنبه شب در جمع مردم شهرستان دیلم به مناسبت افتتاح فرستنده شبکه استانی بوشهر افزود: این رویداد مهم می‌تواند نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های استان بوشهر ایفا کند و رونق اقتصادی را در شهرستان‌های شمالی این استان تسریع کند.

وی اظهارداشت: کارهای زیربنایی گسترده‌ای با تلاش مدیران گذشته و فعلی استان در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا شده است، اما به دلیل محرومیت‌های مضاعف این استان، تا رسیدن به توسعه پایدار در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به تلاش گسترده‌ای نیاز است.

افراشته افزود: یکی از طرح‌های زیربنایی بزرگ در استان بوشهر گشایش تونل "اهرم" به "فراشبند" استان فارس در سفر اخیر وزیر راه و ترابری بوده که با اتمام کار این محور، تردد ساحل نشینان به شهرهای مرکزی کشور با سهولت بیشتری انجام می‌پذیرد.

وی افزود: همچنین توسعه بندربوشهر و تکمیل بزرگراه دشتستان به عسلویه، زیرساخت‌های دیگری است که این استان را بسوی توسعه پایدار سوق می‌دهد.

افراشته گفت: دولت نهم برای زدودن غبار محرومیت از چهره استان مرزی بوشهر مصمم است و همه مسوولان استان باید در این راه همدل و همگام شوند.

وی گفت: مناطق شمالی استان بوشهر نسبت به شهرستان‌های جنوبی از توسعه کمتری بویژه در زمینه صنایع برخوردار است و مدیریت ارشد استان پیگیر است تا با اختصاص اعتبارات بیشتر به این منطقه تعادل در نقاط مختلف استان برقرار شود.

استاندار بوشهر افزود: فضای مناسبی برای خدمت مدیران بسیجی در این استان فراهم شده و همه کسانی که در این استان مسوولیت دارند باید از شعار بپرهیزند و خدمت به اقشار مختلف مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند


موضوعات یادداشت


دو هواپیمای شرکت هواپیمایی‌آسمان موفق به فرود در فرودگاه عسلویه

نویسنده:عبدالمحمد شعرانی::: سه شنبه 85/9/21::: ساعت 1:4 عصر

-شنیده شده است شیخ طالب عاشوری عضو کنونی شورای شهر دیر که تا چند روز پیش برای فردی دیگر تبلیغ می کرد با یک چرخش کامل فعالیت خود را تغیر داده و برای فردی دیگر تبلیغ می نماید .این تغیر باعث ناراحتی بعضی از کاندیدهای شورای سوم شده است .................

-شنیده شده است آقای ...... که فردی فرهنگی می باشد برخلاف مجوز آموزش و پرورش در حال تبلیغات در مدارس به نفع خویش می باشد .............

-شنیده شده است یکی از کاندیدا در چند روز آینده به نفع کاندایی دیگر کنار خواهد رفت ............

- شنیده شده است بیشترین رقابت برای راهیابی به شورای  سوم در شهر دیر بین  حاج جواد عباسی - صفر پوسه -غلامرضا بحرینی - غلامرضا ناطقی پور- غلامرضا درویشی - علی مومنی - محمد آلبوغیش - سید احمد حسینی -عبدالرسول کمالی - احمد عابدزاده وحسین حسن زاده می باشد .....


موضوعات یادداشت


تحلیلی بر انتخابات شورای شهر دیر (شماره 1)

نویسنده:عبدالمحمد شعرانی::: سه شنبه 85/9/21::: ساعت 1:4 عصر

مدیرعامل تعاونی صیادان بندر "دیر" در جنوب استان بوشهر گفت: یک فروند شناور صیادی متعلق به صیادان بندر کنگان این استان درساحل بندر دیر غرق شد.

عیسی فولادی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این شناور صیادی که به منظور تعمیر به بندر دیر آمده بود به علت نبود جایگاه مناسب برای تعمیر در اسکله این بندر، در خارج از اسکله براثر توفانی شدن دریا و نقص فنی در موتور، به زیر آب رفت.

وی اضافه کرد: پنج سرنشین این شناور صیادی با شنا کردن خود را به ساحل بندر دیر رساندند و نجات یافتند.

فولادی یادآورشد: اکنون به علت لایروبی ضلع غربی اسکله بندر دیر صیادان این بندر،جایگاه مناسبی برای تعمیر وتجهیز شناورهای خود ندارند و ناچارند برای تعمیر جزیی شناورهای خود خارج از اسکله اقدام کنند که این امر نیز باعث خسارت زیادی به شناورهای آنها می‌شود.

بندر دیر یکی از بندرهای مهم صید و صیادی کشور در ? ????کیلومتری جنوب مرکز بوشهر قرار دارد.

کنگان نیز از توابع استان بوشهر در فاصله ? ???کیلومتری جنوب بندر دیر واقع است.


موضوعات یادداشت


رقابت سخت اصولگرایان بااصلاح طلبان در شهر بوشهر

نویسنده:عبدالمحمد شعرانی::: سه شنبه 85/9/21::: ساعت 1:4 عصر

حسن مختارزاده
روزگار غریبی‌ست غریب تر از غریبه‌های شهر، غریب‌تر از غریبه‌ای که گاهی حس می‌کنی آشناست و یا گم شده‌ای است در غبار فراموشی ، روزگار غریبی‌ست وقتی در میون هزار هزار آشنای شهر خود را غریبه‌ای بیش ندانی ..
آهای آقای فیلسوف که کلاهم را به احترام عظمت نامت از سر برداشته و تعظیمت می‌دارم از کدامین دیاری
ـ بوشهر
ـ بوشهر؟ ... از توابع بندر عباس؟
ـ نه بابا بوشهر از توابع بوشهر
آهای صاحب اندیشه، آهای صاحب کلام ... آهای نویسنده ... شاعر ... نقاش ... اهل کدامین دیاری کین چنین شور می‌سرائی در سر یا که می‌خوانی قصه ای از دل …
ـ با منی یا آن غریبه که منم اگر با منی آن غریبه‌ای که منم باید بگویم ... بوشهر ...
ـ بوشهر؟ پس بلوچ هستی تو … بلوچ
آهای محقق … پژوهشگر … دکتر … صاحبان کلام و پیام اهل کرسی خطابه … تو که سر به کوی شمالی یا که تهران بزرگ و کوچه باغهای اصفهان و فارس‌، از کدامین دیار ریشه بدین سوی نشانده‌ای ... هان؟
ـ با منی ؟ یا آن من غریبه ای که منم … در هر حال بوشهری ام … نه از توابع فارسم … نه کهکیلویه بویر احمد … نه سیستان ... یا که بلوچ پای گذارده بر دریای شن و ماسه بوشهریم . از گناوه می آیم ، اهل دیرم، زاده دیلم ، از تبار کنگان ، دشتی زاده‌ام
دشتستانی ناب تنگشتانی پرورم . شناختی من را ؟ …
بوشهر … چگونه غریبه‌ات می‌دارند این قوم … تو که نشان از قوم داری بر خود … ای داد ...
چه غریبانه نگاهت می کند این قوم ...
اما چند نکته حرفهای شکستنی...
بانی خیر از راه رسد نه شتابان ... آهسته و آرام و دستهایی‌ که به یاری ... تا بدور از هر گونه بخل و کینه‌ای ... تا بدور از هر گونه شکوه‌ای ... تا بدور از هر گونه سرک کشیدنی بر زوایای درونی اندیشمندی هر ساله‌ی سال ... یا چند سال در خردینه جشنی تجلیلی بر پای بدارد از سر شوق... تجلیلی از بزرگان قومی که غریبه‌ای بیش نمانده اندر هیاهوی غبار فراموشی ... از هر سوی ... از هر کوی ... حتی آنانکه بر کرانه‌ای دور لالائی غربت زمزمه می‌دارند در خویش ... و آنانکه زیر نگاه تیز آدمها و آدمکها سر به دنبال گمشده‌ی تن خویشتن یا خوشتن خویش . حتی آنانکه به نوعی طعن می‌شوند تیز خندکی زخمی . حتی آنانی‌ که رهایشان کرده‌ایم در خود ...
بسیارند نویسندگان چیره دست بوشهری از دیر باز دیر بر کوچه پس کوچه های این مملکت افسانه ای ، بسیارند شاعران صاحب کلام، چیره دستان ، چهره پرداز ، اساتید رنگ و قلم تصویرگران خوش نگار صاحبان صاحب مقام صحنه نمایش ، پنجه طلائیهای خوش نواز ، صاحبان حنجره داوری از قبیله موسیقی تا قبیله نوحه، مرثیه ، از شره سرایان خوش الحال ، از جادوگران زمین سبز ... از علوم مختلفه دیگر ... فقیهان بلند جایگاه سرزمین نور و مذهب از افتخار آفرینان صحنه جهاد هشت سال دفاع مقدس، اساتید دانشگاه ... آری... اینک که زمانی بگذشته و زمانی دیگر خواهد گذشت ... لازم آنست که بانی خیری رسد از راه نه شتابان ... آهسته و آرام ... هر چند که شاید جماعتی دیگر نقابی کنند در خاک، در شبانه روزان خدا ... که یکی پس از دیگری می‌رسد از راه ... تجلیلی باید از این جماعت ... تجلیلی به فراخور ... به فراخور نام استان که دیگر غریبه ‌اش نپندارند ... اینجا بوشهر است از توابع بوشهر نه بلوچستان ... نه هرمزگان ... نویسندگان ، هنرمندان ، ورزشکاران ، سخنرانان ، شاعران ، فقیهان ، اساتید علوم، علوم مختلفه ، که می‌داند از میدان علمند و علوم در این مملکت هزار افسانه ... بوشهر یند . اهل بوشهر ، از تبار دشتستان ، گناوه‌ای خوش نام ، از دیار دیر ، کنگان پر آوازه ، زاده دیلم ، پرورده تنگستان ، ریشه نشانده از دشتی ، پس چگونه غریبه‌شان می‌داریم ... هر سال ... و به طعنه گاهی و گاهی نامشان را از زمزمه می‌داریم بر لب ... نگذارید که دیگر بوشهر را با نی‌همبان نام گذارند ... و به نی همبان اشارتمان کنند ، چه بس سخت است بر این قوم که چنین بیگانه براهند ... عجب ... کدامین سوی توشه برداشته‌اید ای قوم ... بزرگان قوم کدامینند ... چه کس ... هان؟…
باز ذکر کلام را حنجره ای زخمی ترنم می‌دارم … مدیران ارشد قوم … جناب استاندار … صدا و سیما … فرهنگ و ارشاد … آموزش و پرورش … دانشگاه … تربیت بدنی… و … مراسمی گشائید هر سال به ذکر تجلیل از بزرگان قوم … هر کس … هر کوی و برزن … بوشهری‌های بوشهر … بوشهریهای خارج از بوشهر … بوشهریهای خارج از کشور … حیف … حیف از این زادگاه علم و هنر که همچون غریبه‌ای در کوچه پس کوچه های سرزمین هزار افسانه با کوله باری از سر درد … می‌خواند ترانه‌ای بر لب . روزگار غریبی‌ست ای دوست … هان؟ ... این طور نیست ... با من حرف بزن ... با من آن غریبه ای که منم


موضوعات یادداشت


شور یا شعور با شورا

نویسنده:عبدالمحمد شعرانی::: سه شنبه 85/9/21::: ساعت 1:4 عصر

لیست ائتلاف جریان موسوم به اصولگرایان بوشهر که گفته می شود با حمایت مستقیم شکرالله عطارزاده شکل گرفته است، تحت عنوان رایحه ی خوش خدمت اعلام شد . بر اساس پوستر انتشار یافته از این گروه ، حیدر رفاهی، سیامک احمدی ، اسماعیل ماهینی ، علی زارع ، محمد مهدی حاجی پور ، احمد جعفری نسب ، حاج حسن آبادی ، سید بدرالسادات موسوی نژاد و احمد نظرزاده به عنوان نامزدهای مورد حمایت نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی معرفی شده اند...
جهبه اصلاح طلبان شهر بوشهر نیز پس از رایزنی های گسترده به لیست واحدی رسیده اند :اردشیر محمدی باغملایی- مسعود شکوهی - غلامرضا عالی پور-نعمت شیخ سقا-امان الله شجاعی -علی مخبر بوشهری -مهدی دهقان - هادی صفر پور-محمد دوانی کاندیدای این گروه در شهر بوشهر می باشند.


موضوعات یادداشت


استاندار بوشهر: رفع مشکل اشتغال، امیدواری مردم را افزایش می‌دهد

نویسنده:عبدالمحمد شعرانی::: سه شنبه 85/9/21::: ساعت 1:4 عصر
مقاله وارده {حسین فخرایی}
شور یا شعور با شورا
گاهی اوقات کنترل از دست ما خارج می شود و زندگی ما را کنترل می کند . هر چه تلاش می کنیم که بر گردیم نمی توانیم . مسیر رفتن است ،باید رفت اما در این میان اتفاقاتی رخ می دهد که باور کردنی نیست که همه اتتفاقات درکمتر از دو هفته صورت می گیرد و تا چشم باز کنیم می بینیم که تکرار یک خاطره بیش نیست.
مثلا این هفته :
- اگر نیمه شب بی موقع تماس گرفتند و پرسیدند ،ببخشید امروز شما تماس گرفتید ؟ با ما کاری داشتید ؟چیزی نگویید.
- اگر صبح در حیاط شما زدند و نان گرم و آش نذری آوردند ،چیزی نپرسید .
- اگر موقع رفتن به سر کار صدای بوق بوق شنیدید واصرار کرد تا شما را به مقصد برسانم ،نگران نشوید.
- اگر در مجلس عزا یا شادی کسی دیدید که بیش از همه در تکاپو است و به شما خدمت می کند ،حیرت نکنید.
- اگر در خیابان دستی بالاتر از همه دیدید به نشانه عرض ادب ، احساس غرور نکنید .
- اگر در صف نانوایی یا هر کدام از هزار صف روزانه بودید و کسی شجاعانه نوبت خود را تقدیم نمود ،دست رد بر سینه اش نزنید.
-اگر در به در به دنبال ضامن بودید و از غیب کسی به شما قول مساعدت داد تحیر نکنید.
- اگر در ورزشگاه شخصی را دیدید که بیش از دیگران تشویق می کند ، غبطه نخورید.
- نمره کمکی ،مستمر بالا ، هدیه ،پوستر آموزشی رایگان به شما تقدیم شد زیاد شوکه نشوید.
هفته بعد در پیش است . اعلام نتایج انتخابات و ورود به شورا –
- شما مزاحم نشوید ، وقت جلسه است ، زیاد خواهید شنید .
- ببخشید آقا با شما هستم .آقا . آقا ...بسیار خواهی گفت
- فلانی نیستش ، برو فردا بیا ، نوبت فلان کس است ، مهر دست فلانی است وووو ملکه ذهن شما می شود.
- مجلس عزا بی عزا – بی خیالش می خواست نمیره- عروسیش بخوره تو سرشون –
- سلام – جواب سلام مرد
- آقا نوبت رعایت کنید – برو بابا من کار دارم می خوام برم شورا
- ما اصلا نمی توانیم ضامن بشویم . وام می خوای چکار ؟ پول سودی بهتر است...
باز ما می مانیم و کلاه گشادی که بر سرمان رفته . در دل هزاران اگر و اما و می گوییم اوضاع عجیبی است کاش اشخاص را به دید سطحی و ظاهری نمی گریستیم و از روی قضاوت های شخصی و پیش داوری های خیالی با آنها بر خورد نمی کردیم . و به جای شور شعور داشتیم


موضوعات یادداشت


   1   2   3      >

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com